Inför julen

Hade inte tänkt tvätta några fönster förrens till våren men det behövdes verkligen så idag har jag tvättat dom. Har ju sådana fönster som man man även måste ta isär för att tvätta emellan. Extra jobb med andra ord. På de stora fönstrena i köket och i v-rummet har jag inte kunnat ta isär tidigare men nu kom jag på hur jag skulle göra. Man var tvungen att skruva loss några skruvar för att få upp dom... De är inte strålande rena nu... jag är nämligen inte speciellt duktig på att tvätta fönster. Det får vara lite ränder här och var, jag har i alla fall gjort så gott jag kunnat och de ser inte lika skitiga ut nu som innan.
 
Efter att ha slitigt med alla fönster och skitat ner kände jag att jag lika gärna kunde storstäda när jag ändå höll på. Dammtorkade och plockade undan saker, satte upp lite nya saker och tog ner andra. Damsög och torkade golv. Hämtade ner två röda krukor till jul och köpte 4 stycken nya blommor och slängde de gamla som gjort sitt. Är så himla sugen på att sätta upp julgardinerna och julpynta men det får vänta ett tag till. De röda krukorna åkte fram men resten får vänta även fast jag var nära att ta fram ännu mer inför jul. Blir ju lätt så när man är på gång och i farten. Jag har den inställningen att jag gärna tar allt på en gång. Är ju så mysigt med allt julpynt. Adventljusstakarna som lyser upp, alla fina julgardiner och ljuslyktor, rött och svart. Jag brukar till och med byta duschdraperiet och sätta upp en annan til jul. Nu går badrummet i blått och lila men sen blir det svart och rött till jul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0