Tröttheten kommer smygandes

Nu börjar man känna sig lite småsömnig. Det mesta av dagen har spenderats i stallet. Tog en tur på 80 minuter med Tolli längs Fulubergsvägen. Han var inte så jättemotiverad som vanligt så jag försökte hitta på lite olika saker längs vägen som att ställa honom åt höger och vänster samt rida lite skänkelvikningar och jobba honom på en volt. Han behöver mjuka upp sig lite.  Han får nog lite mer motivation att komma ut när det har torkat upp på skogstigarna så att vi kan variera oss lite mera. Skrittade av honom längs en annan väg  så att han fick varva ner lite och det är helt underbart att bara skritta i solen och slappna av och njuta av lugnet på landet. Det är livet det : )

Önskar alla en trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Elle

Det är väldigt annorlunda att jobba med kor i jämföresle med hästar, men det är roligt. Jag får göra lite allt möjligt på gården!



Garpur får 1/4 kg havre, betfor, linfrö och mineraler. Nu får han även lusern som innehåller mycket protein för att bygga muskler. Han får 6 kg hö om dagen.

Om Tolli inte känns så pigg kan det vara bra att ge honom mer havre, det ger energi. 2 dl om dagen verkar lite. När han har jobbat hårt kan du gärna ge extra havre utöver det han får, då kommer orken snabbare tillbaka.

Självklart anpassas fodret till hur mycket han rids.

Ha det bra!

2009-04-19 @ 21:25:28
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur
Postat av: Carina

Hej Linda,



Mycket trevlig sida du har med smått och gott ur vardagen. Katter, hästar och kor i all ära :-) men jag letar efter en särskild sak och du kanske kan hjälpa mig, så jag tänkte slänga in en fråga här. Ditt filmtips om "Five days to midnight" instämmer jag till 100 på! Jag blev helt såld förra försommaren när jag såg den. Jag håller på med teater och började då skriva ett manus till en teaterpjäs grundad på denna film. Manuset blev lyckat och pjäsen sattes upp på en teater i min hemstad i mars efter repetitionsarbete sedan september 2008. Vi spelade 4 föreställningar i mars och på måndag och onsdag nästa vecka spelar vi 2 föreställningar till. Pjäsen har svenska rollinnehavare och historien utspelas i min stad. Den har fått en lite annorlunda story men grundiden finns med. Nu vill mina skådespelare se filmen men jag kan inte få tag i den och greppar på så sätt ett litet halmstrå genom att höra med dig om du själv eller nån du känner har filmen. Snälla - skulle jag i så fall kunna få "hyra" den av dig? Nåja, en fråga är ju bättre än ingenting! :-) Kramar, Carina

2009-04-20 @ 20:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0