Onsdag - Nu är vintern här

Ute har det snöat idag, inga smår snöflingor utan stora var dom. Det är lika skumt varje år när första snön kommer, för man är lika förvånad varje gång över att det snart är jul igen. Jag gillar inte alls att det ska vara vinter och kallt. Usch. Men julafton är mysigt och att få ge bort presenter till dem man tycker om. Men kylan, nej, jag klarar inte av den. Jag vill ha vår...NU!

Sanny var jätte faschinerad av snöflingorna och satt länge och tittade i fönstret med Zeplin vid sin sida. Det är första gången som de ser snö, så det måste ha gått många tankar i deras huvuden. De måste ha undrat vad det där var för något. Saga brydde sig inte alls utan låg och tog det lugnt i sängen. Nu har det tack och lov slutat att snöa. Kul att man ska cykla ner till stan imorgon vid halv nio.

Igår hjälpte mamma och pappa till med att sätta upp lite tavlor och det blev riktigt bra. Jag är nöjd, Tände lite ljus igårkväll och det blev verkligen mysigt i hela lägenheten. Ikväll blir det Bonde Söker Fru och Insider. Imorgon blir det till att kliva upp tidigt och cykla till Arbetsförmedlingen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0