Utslag

Jag har ju den senaste månaden fått utslag i ansiktet, främst runt munnen, hakan och några ut mot kinderna : ( Misstänker att detta är Perioral Dermatit som tydligen är riktigt svårt att bli av med... Kan ta flera månader upp till flera år i värsta fall. Man ska inte smörja in med några hudkrämer och inte täcka med smink, utan bara låta det vara så gott man kan. Inte så lätt alltså men jag har varit duktig och låtit det vara och bara täckt över det värsta med concealer när jag varit nere på stan. Sol är inte heller bra och hur lätt är det att undvika sol nu när det är sommar?! Får väl stänga in mig i lägenheten under semestern. Skämt åsido. Får se vad för hudvårdsprodukter man ska satsa på när det här börjar läka ut. Misstänker att det kommer bli något i stil med Dermalogicas serie Ultra Calming vilket blir minst dubbelt så dyrt som det jag använder nu från Nuxe. Men hjälper det så är det väl värt pengarna antar jag. Just nu vill jag bara få bort dessa hemska utslag och få en fin hy. Och jag som klagade på de enstaka finnarna som dök upp ibland. Det var ju ingenting i jämförelse. Suck. Nu blir man ju rädd när man ser sig själv i spegeln! Och ledsen när man ser att det dyker upp nya utslag. Tänker inte visa någon bild....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0