: (

Såg att mina utslag har börjat komma vid ena ögat : ( Det måste ju vara perioral dermatit jag har fått. Det brukar komma utslag runt munnen, hakan, ut mot kinderna och runt ögonen då. Det är precis på dessa ställen mina utslag är. Vill inte att det ploppar upp mer röda prickar nu! Jag ser ju för hemsk ut... Nu använder jag ingenting i ansiktet, sköljer enbart med vatten morgon och kväll! Inga krämer, inget smink, ingen rengöring, bara vatten. Det enda positiva är att det blir billigt att inte använda ansiktsprodukter fast å andra sidan så blir det som jag har hemma dåligt nu när jag inte kan, bör använda det! Så fort lönen kommer får det bli ett samtal till vårdcentralen så att jag förhoppningsvis kan få medicin mot utslagen så att de försvinner så snabbt som möjligt. Annars lär det väl ta år innan det går bort av sig självt. Perioral dermatit är ju tyvärr svårbehandlat men brukar försvinna, men det kan ta tid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0