Stress

Har inte bloggat på några dagar och det beror på att jag inte har haft lust helt enkelt. Har varit sjukanmäld från jobbet söndag och måndag eftersom jag har haft så ont i magen till och från om dagarna/kvällarna. Har haft riktigt ont emellanåt, så ont att jag till och med blivit illamående, men inte så ont att jag har behövt åka in till akuten i alla fall. Jobbade idag men kände av magen på väg till jobbet, detta försvann sen som tur var.
 
Enligt mitt schema skulle jag jobba 7.30-13.45 så jag tog ju lite sovmorgon och kom till jobbet 7.15. Det första jag ser på arbetsbladet som ligger på bordet är 7-13 och att mitt första jobb är kl 7.00 ute hos en brukare. Inte nog med det så är en personal sjuk och en rad obemannad vilket gör att de har klämt ut jobb på oss andra. De hade klämt in ett ärende på mig innnan mitt ärende som ligger kl 7. Skulle jag börja 6.30 eller??! Brukar alltid äta frukost på jobbet innan första ärendet men det var bara att glömma idag. Fick stressa ut på jobb direkt men hann få med mig ett äpple att äta ute. De hade dessutom lagt ett ärende på 45 minuter på 15 min på schemat! Ett inköp som knappast tar kortare tid... Hur tror det att man ska lyckas få ihop det?! Under all kritik hur detta har blivit. Så här har vi nog med största sannolikhet orsaken till att man har ont i magen....stress, och inte lite stress heller. Känner inte ens lust att åka till stallet eller träffa kompisar. Vill bara gå hem och sova efter att jag har jobbat. Har ingen lust till något. Är stressad konstant, spelar ingen roll om jag är ledig eller jobbar. Har ont i magen nu igen. Avvaktar någon dag till, är det inte bättre ringer jag vårdcentralen, Vem är det som får betala för detta, inte komunen i alla fall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0