Hostar ihjäl mig!

Har haft feber sedan i tisdags... Febern är borta nu...tror jag. Velade ju fram och tillbaka i tisdags, om jag skulle jobba på kvällen eller ej. Jag valde att jobba vilket jag inte skulle ha gjort. Hade feber hela kvällen och fick gå hem 45 minuter tidigare då en snäll kollega tog mitt sista jobb så jag kunde ta en tidigare buss. Helt i onödan visade det sig! Nere på stan byter jag ju buss till 759 som går dit jag bor. Missade den eftersom bussen från jobbet var någon minut sen, suck. Brukar när det händer istället ta tåget till Östertälje men tågen gick inte alls från centrum på grund av elfel. Inga ersättningsbussar hade satts in. 30 minuter tills 759 skulle komma. Ingen varm plats att gå in och vänta på. Feber och hela jag skakade för att kroppen gjorde ont, kände mig även lite smått yr. Började gå för att få upp värmen och gick till en busshållplats längre bort för att vänta. Tillslut kom bussen och jag kunde åka hem och sova, fast mycket sömn har det inte blivit på tre nätter på grund av febern. Har svettats och varit kall om vartannat.

Nu tror jag att febern är borta men är rejält täppt i näsan, snorig och hostar som bara den. har redan haft hosta i flera månader och nu har den blivit värre. Känns som att man knappt har varit på jobbet på flera veckor vilket är sant. Först hemma och sjuk på grund av magont, sen semester i samband med mormors bortgång och nu feber. jag orkar inte mera nu. Men just nu vill jag helst slippa hostan. Hostar så att jag får ont i halsen och blir illamående. Finns det något som lindrar hosta överhuvudtaget?? Hade ju hosta i flera månader förra året under samma period. Ska jag behöva ha det såhär varje vinter. Ok om hostan sitter i någon vecka, men flera månader. Jag drar mig verkligen för att besöka vårdcentralen för då blir det väl flera besök och det kostar.

Ska fortsätta vara hemma och vila några dagar till. Har sjukanmält mig torsdag och fredag. Hoppas att jag kan jobba på söndag. Hostan får gärna försvinna till begravningen, vill inte sitta och hosta i kyrkan!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0