Måndag

Åkte ut till stallet på fm och red ut på Villimey. Marken var hård och frusen så det blev mest skritt. Villimey var svår i början och på ett ställe kom vi inte vidare alls för att hon inte ville gå längre. Vände till slut om och tog en annan väg vid stallet. Då gick hon helt plötsligt utan problem och bråkade knappt alls, inte ens på ställen som hon brukar vara omöjlig. Provade en ny ridväg och jag passade på att njuta av att sitta på hästryggen medans hon skötte sig. Trots att hon är lite svår när man rider ut själv så tycker jag mycket om denna häst : ) När vi kom tillbaka fick hon äta lite hö innan jag släppte ut henne i hagen. Sen mockade jag tre boxar och fixade foder till Villimey. Imorgon tänkte jag rida på banan och längtar lite. Vet att den här hästen kan gå riktigt fint i form så ska blir roligt att jobba lite ordentligt på volter och så vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0