Godsaker

Försökte lägga upp bilder här på bloggen men det verkar inte gå just nu. Jag har i alla fall varit ute och ridit på fm och Villimey gick så fint på slutet. Ska till stallet imorgon fm också. Promenerade hem från hållplatsen vid Hall för att få lite motion. Tränade igår så idag har jag lite träningsvärk.
 
När jag kom hem från stallet gjorde jag lite godsaker. Vaniljparfait och egna maränger. Skulle ju ha äggulor till parfait så det kändes lite dumt att slänga bort 8 äggvitor så därför provade jag att göra maränger. Har inte gjort parfait heller men jag smakade lite på den innan jag la in den i frysfacket för att stelna. Jisses vad gott det var! Höll på att äta upp allt direkt. Har även handlat hem lite dadlar och nötter för jag tänkte göra dom nyttiga dadelbollarna. Perfekt som mellanmål och nyttigare än chokladbollar. Recept finns på bloggen. Jag ska nog även göra Oreo pops (oreo kakor som man mixar och sen blandar med philadelphiaost) någon dag. Dom är sjukt goda också. Farligt goda om ni frågar mig. Man blir beroende. Min syster gjorda sånna till tvillingarnas dop och jag hade kunnat äta upp alla!
 
Kanske dyker upp något recept här sen om jag lyckas med parfait och maränger. Kul att göra eget istället för att köpa färdig glass i butiken. Lyckas man så är det ju något man kan göra igen och bjuda folk på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0