Begravningen

Det har nu gått en vecka sedan mormors begravning. Vi samlades hemma hos morfar där jag fick träffa släktingar från finland som jag inte träffat på många år. Efter en stund åkte vi ner till kyrkan som låg fint vid vattnet. Begravningen var fin men det var jobbigt, framförallt att se kistan :-( Det spelades lite dansbandsmusik och det är ju just sån musik som man minns från när man var yngre och bland annat spenderade tid hos mormor och morfar på skolloven. Efter begravningen åkte vi hem till morfar igen där det bjöds på smörgåstårta och fika. Känns fortfarande lite konstigt när man tänker på det, att hon faktiskt är borta och man blir ledsen när man tänker på det, att man aldrig mer ska få träffa henne. Tänker också på morfar. Kan inte vara lätt att bo ensam efter så många år tillsammans. Känns så surt att mormor besegrade cancern men ändå inte orkade tillslut för att behandlingen gjorde henne för svag. Så man kan säga att det ändå var cancern som tog hennes liv. Det här är nog det tuffaste man kan gå igenom i livet men man måste gå vidare även när det känns svårt. Det är aldrig lätt att ta farväl av någon en allra sista gång. Det är det jag kände var lite tråkigt med begravningen på ett sätt, dagen gick så väldigt fort. Hade velat stanna kvar i fagersta lite längre. På bilden ser ni min klädsel under begravningen. Klänning från Indiska och kavaj från H&M.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0