Pankakor med jordgubbar

Har jobbat 7.30-12.30 idag och precis som igår fick jag vara en av dom som åkte och handlade på ICA Jätten till brukarna. Detta är alltid kul och man får samtidigt ett avbrott från de vanliga ärendena hos brukarna. Framåt lunch kände jag mig så himla trött men jag får snart semester, ska bara jobba 14-21.45 imorgon. Handlade även åt mig själv idag och det blev en del som vanligt, men för en gångs skull var jag klar före mina föräldrar idag, kors i taket! De brukar alltid få ringa mig och höra om jag börjar bli klar någon gång. Idag fick jag ringa dom : )

Tränade med träningsdvdn när jag kom hem och efter det var det några ungar som ringde på och började öppna mitt brevinkast. Inte första gången någon gör det hos mig. Tycker det är lite obehagligt när folk håller på så. Var någon gubbe som ringde på en gång och även någon förut som verkade lite skum och pratade om att de skulle ändra min el (även han höll på och öppnade mitt brevinkast för att kolla in)! Min el har inte blivit ändrad så mina misstankar var nog rätt. Jag öppnar inte alltid, om det nu inte är någon från telgebostäder eller liknande. Man känner sig så utsatt när man bor själv och det ju finns en hel del skumma människor.

Åt nyttiga pankakor idag (gjorde en egen mix på vetemjöl, mörkt lantbrödsmjöl och vetekli) som jag åt med jordgubbar och sirap. Riktigt gott. Får nog bli det till frukost imorgon....

Ikväll: Kvartsfinal mellan Sverige och Tjeckien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0