Måndag

Det är så härligt med semester så att man kan sova ut ordentligt och ingen Zeplin som skriker på morgonen längre! Ja, fast riktigt så härligt har det inte varit här på morgonen! Zeplin har skött sig men döremot så fick man börja jaga getingar vid 6-tiden. En är död och nerspolad i toaletten men den andra är fortfarande levande och flyger envist runt i ett fönster. Igår var en humla inne och vände och detta är jag så trött på. Det var ett helvete förra sommaren. Jag fick jaga getingar flera gånger om dagen och bålgetetingen vill jag inte ens prata om. Jag har misstänkt ett bo här utanför men telge bostäder lär väl inte göra något så nu ger jag mig ut på jakt efter myggnät till en dörr för om jag inte kan ha dörren i v-rummet öppet kommer jag och katterna dö av värmeslag i sommar. Det får bli en tripp till rusta idag när jag har ätit frukost och gjort mig iordning för nej jag har inte gjort det än. I och med den tidiga väckningen ville både jag och katterna sova en stund extra idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0