Besök....

Min systers äldsta barn Mathilda sov över här från tisdag till onsdag. Vi åt korv med bröd, glass till efterrätt och på kvällen åt vi äpple, vindruvor och jordgubbar till Allsång på Skansen. Efter det skulle jag försöka få Mathilda att sova vilket var lättare sagt en gjort. Det är inte lätt med en liten tjej som är lite trotsig och som vill göra allt annat än att sova. "Linda, jag är törstig." "Linda, jag måste kissa." "Linda, jag kan intte sova när de pratar där ute." osv, osv. Det tog kanske en timme innan hon äntligen sov och då kunde inte jag somna eftersom det var något billarm som lät i över en timme.

Till frukost åt vi soja yoghurt med skivade jordgubbar och bananer samt smörgås med ägg bland annat. Mathilda älskar ju ägg så frukosten åt hon väldigt bra. Både på tisdagen och onsdagen var vi ute i några av lekparkerna och favoriten blev nog "cykelkarusellen". Det var några som tittade lite extra när även jag cyklade runt där med Mathilda. På onsdagen hjälpte hon mig även att slänga lite skräp, det gäller att passa på när man får lite hjälp (eller snarare sällskap). På onsdag fm tog jag och Mathilda bussen hem till min syster och tvillingarna men eftersom vi precis missade bussen vi skulle byta till fick vi sitta och vänta i en halvtimme. Det är inte så kul för en 5 åring att sitta och vänta så jag köpte en glass till henne. När jag åkte tillbaka hem till mig senare på em så var jag ganska så trött. Och då hade jag bara haft Mathilda över natten....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0