Onsdag

Har egentligen inte någonting att skriva om, så tråkig är jag... Har handlat med jobbet idag, alltid lika trevligt, efter det en promenad till frissan med en brukare, också trevligt... Älskar att det är nästan vår ute, nästan så att man väntar sig att det ska dyka upp en tussilago när som helst, haha. Och det är bara slutet på februari.

Jobbar kväll imorgon och på fredag är man ledig, har inga planer alls för fredagen men det blir väl städning hemma. Har blivit en rutin här hemma att städa så fort man är ledig eller har en kortare dag på jobbet. Förstår inte att katterna kan håra och stöka till så mycket, man gör ju inget annat än att städa så fort man får ledig tid. Nej tjejer, den där kryssningen skulle inte sitta fel : )

Ikväll blir det Big Brother, kan inte låta bli fastän man blir så himla irriterad. Men först ett lite mognare program i form av Sveriges Mästerkock. Ska försöka äta lite chips också men nu när jag har tränat varje dag (långpromenad plus löpning eller functional training) så är sötsuget och suget efter att äta överhuvudtaget som bortblåst. Jag är bara hungrig och sugen på sötsaker när jag är på jobbet. Sen promenerar jag hem, tar en proteindrink för att stilla värsta hungern så att jag orkar ett mer ansträngande träningspass. Efter det så äter jag middag och på kvällen tar jag lite turkisk yoghurt eller pistagenötter. I normala fall kan jag äta nästan en hel skål pistagenötter, igår kunde jag inte ens äta en näve, hade inget sug alls. Jag har verkligen hittat en metod som passar mig för att slippa sötsuget på kvällarna men inte ens när jag är ledig känner jag att jag vill, orkar äta chips och godis. Saknar mina frossarkvällar, haha. Jag har nu hållit igång träningen i 3,5 veckor, tagit 6 långpromenader, löptränat 4 gånger och kört functional training 3 gånger i veckan. Har alltså gjort en aktivitet varje dag som fått en att svettas. Förut lyckades jag bara träna ordentligt i cirka tre dagar och sen var det kört. Jag är stolt över mig själv och jag ska klara det här nu! Så småningom hoppas jag att jag kan variera träningen lite mera men just nu är jag nöjd med detta då jag får in både kondition och styrka.

Kommentarer
Postat av: Millan

Kryssning låter bra tycker jag :)

2012-02-29 @ 22:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0