Komma i form

Jag är fast besluten att jag ska komma i form på riktigt. Jag vill få bättre kondition och bli starkare i kroppen. För att nå detta mål och gå ner några kilon och få bort fettet runt framförallt magen har jag börjat promenera hem från jobbet istället för att ta bussen. Denna promenaden tar cirka 50-60 minuter. Ska försöka ta promenader på 1 timme cirka 6 gånger i veckan och utöver detta - Functional training (träningsdvd som förbättrar kondition och styrka, tränar hela kroppem) 3 gånger i veckan, 45 minuter/gång - Joggingrundor på cirka 20 minuter - styrketräning hemma med hantlar eller vanliga armhävningar (ej på knä).

Skulle vilja variera träningen mera och ridning hade ju inte varit fel men detta är inget jag har möjlighet till än. Har ej råd att börja på ridskola och utan bil blir det svårt att ta sig till de flesta stall så att bli medryttare är inte heller möjligt just nu : ( Kom fram till att jag inte har ridit på cirka 2 år! Det är galet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0