Extra utgifter

För någon dag sedan vid 18-tiden bestämde sig min telefon för att sluta fungera...inte helt, utan bara skärmen (pekskärm). Jag har tagit ur batteriet, tagit ur sim-kortet, satt tillbaka allt, men den fungerar inte bättre för det! Jag kunde inte komma in i telefonen eftersom jag inte kunde trycka in pin-koden. Jag som behövde ringa farmor om middagen som vi hade igår. Vad skule jag göra, behövde få tag i en telefon! I panik gick jag in på facebook och försökte skicka iväg ett mail till min syster och hennes kille, hoppades att de skulle läsa det så snart som möjligt och kunna ringa till mamma och pappa och förklara läget och att de kanske kunde ringa till farmor och berätta att jag inte kunde ringa henne. Ville inte att hon skulle ringa till mig och inte få tag i mig... Jag visste att jag hade en gammal telefon liggandes någonstans i lägenheten eller på vinden så jag började att leta...först på vinden som för övrigt är upp och nedvänt nu, har inte orkat städa upp efter letandet. För övrigt så var inte telfonen där uppe utan i lägenheten längst in  i en garderob. Försökte att få igång telefonen men det gick inte, åh nej tänkte jag men det var bara batteriet som behövde laddas. Väl inne i telfonen slog jag nummret till mamma och pappa. Jag hörde inga signaler men väntade, någon svarade men jag hörde inte ett ljud. Kollade att ljudet var på och det var det men ändå hörde jag ingen på andra sidan luren och heller inga signaler. Mamma ringde upp mig men jag hörde henne inte men i efterhand kom det fram att hon hörde mig. Jag gav upp hoppet om att försöka ringa och försökte istället att skicka iväg ett sms där jag panikartat försökte beskriva min situtation. Smset ville först inte gå iväg! Efter lite envisa försök gick det iväg och jag fick svar av mamma som skrev att hon skulle komma förbi med en telefon.... Jag kunde ringa farmor sen och igår åt vi en jättegod middag på den grekiska restaurangen Lemoni. Tack! Nu kommer det roliga att min mobil fortfarande inte fungerar så jag lär få köpa en ny! Får bli en billig telefon med det viktigaste, jag måste ju ha pengar så att jag kan fixa till min cykel (som har punka) alternativt behöva köpa en ny cykel i vår. Hatar oförutsedda utgifter...! Dumma skittelfon säger jag bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0