Julen

Då var julen över för denna gång. Jobbade julafton, juldagen och annandag jul. Var ledig julaftonskvällen och den spenderade jag med mina föräldrar. Denna jul blev inte riktigt som den brukar vara. I vanliga fall är även mormor, morfar och min syster med sin familj med oss, men denna gång var det alltså bara jag, mamma, pappa och hundarna. En annan skillnad är jag skulle upp och jobba dagen efter. Kändes lite konstigt att behöva jobba under julen men så är det med mitt jobb. I julklapp fick jag sånt som jag verkligen tycker om, hudvårdsprodukter, choklad, pengar, ljus och en hylla till köket. Snart fyller jag dessutom år.... undrar vad man får då : ) Fast ni kan ju bara gissa vad den bästa julklappen var... hästen såklart. Nästa vecka tänkte jag börja åka ut till stallet och rida. Lär vara lite nervöst i början eftersom man inte känner de andra i stallet och så. Är ju lite speciellt att rida någon annans häst också. Kan ju inga ridvägar heller men förhoppningsvis kan man rida ut med någon sen någon gång. Ska försöka ta några bilder på hästen på onsdag. Förhoppningsvis kommer jag upp i sadeln också. Hon har en bomlös sadel och man kan inte riktigt sitta upp som vanligt med den, då glider den runt... Borde ju finnas något att klättra upp på om det inte finns en pall vilket jag inte tror att det fanns. Sen hoppas jag att jag tar rätt häst i hagen, 3 av islandshästarna är nämligen svarta och i början är det minsann inte så lätt att se skillnad på dom. Men om jag minns rätt hade de båda stona likadant täcke och det andra stoet hade dessutom exem och mindre man på grund av detta. Ja, sånt här går jag och är nervös över....haha.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0