Mat som är bra för hälsan

Jag har kommit igång bra med träningen därför går jag nu mot mitt nästa mål som är hälsosammare mat. Jag tänker exempelvis byta ut vit pasta och vanligt ris mot fullkornsvarianten och även variera vanlig yoghurt och mjölk med sojaprodukter. Även vit bröd kommer jag att försöka äta så lite som möjligt av. Jag kommer att fortsätta baka mina rågkrossbullar och även äta knäckerbröd.

Idag kom mina föräldrar med en stavmixer som jag länge velat ha. Med den tänker jag göra nyttiga smoothies och soppor. Jag kommer att testa nya recept och allt eftersom lägga ut dem här. Redan idag kommer ni att få ett recept på dadelbollar som både ser ut som chokladbollar och nästan smakar som det men till skillnad från riktiga chokladbollar är dessa fullspäckade med nyttigheter. Perfekt om man bara vill stilla sitt sötsug eller vill ha ett nyttigt mellanmål.

Följ med på min resa mot ett hälsosammare liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0