Påverkad av jobbet

Man blir så lätt påverkad av vad som händer på jobbet, i alla fall jag blir det har jag märkt. Jag har på många plan tagit efter våra kära pensionärer inom hemtjänsten. Dessa är några utav dem:

* Jag kokar gröt i kastrullen istället för i mikron, vilket jag gjorde förut.
* Jag använder en träslev när jag kokar gröt istället för en i plast.
* Jag har börjat ha socker på havregrynsgröten.
* Jag använder dammvippan när jag ska damma.
* Jag äter potatis väldigt ofta.
* Jag har köpt samma saft som vissa har.

Man är ju in allra högsta grad inblandad i vad de äldre äter om dagarna och dessa vanor har nu även smittat av sig på mig. Detta är ju inget negativt eftersom gröt på morgonen bara är nyttigt. Är det inte konstigt att man börjar ta efter saker och ting omedvetet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0