Onsdag

Vilken konstig dag det var på jobbet idag. Väldigt stressigt när det händer saker som man inte räknat med och som ställer till hela planeringen. Men så kan det vara när men jobbar med människor och i sådana situationer är man glad att man har snälla arbetskamrater som hjälper till och tar de uppdrag som man själv inte hinner med. Höll på att ställa till det med en tvättid som jag hade bland annat. Fick i uppdrag att möta en dam som kom hem från sjukhuset och färdtänsten var försenad så jag stog och väntade i 30 minuter, vilket förstörde hela min planering. Jag skulle hjälpa henne att packa också eftersom hon skulle vidare till ett kortidsboende och mitt i allt ihop var jag tvungen att avbryta packningen för att på 10 minuter hinna från ett ställe till ett annat och det är en bit däremellan. Tvättiden tog slut klockan 14.00 och jag kom ifrån packningen 13.51. När tvättiden är slut kan man inte komma in i tvättstugan så då kan ni förstå att jag var tvungen att skynda mig för att hinna. Jag sprang sista biten och när jag skulle öppna dörren via det så kallade bokningssystemet (jag kallar det för det nu eftersom jag inte vet vad man ska kalla det) med brickan var klockan 13.59. Jag hann precis! Tvätten var inte ens det minsta torr trots att det varit i torktumlaren i säkert 90 minuter! Jag gick upp med tvätten och hängde den lite varstans och ursäktade att det blev som det blev. Efter detta gick jag med raska steg tillbaka till packningen. Damen bokade tid för färdtjänst och jag väntade med henne men ingen färdtjänst kom! Jag var tvungen att ringa till arbetskamraterna för att fråga om de kunde ta mina andra besök som jag nu inte skulle hinna med. När jag äntligen kom tillbaka till lokalen kändes det som att hela dagen varit kaos, men så kan det bli ibland. Jag tar nya tag imorgon och hoppas att allting flyter på lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0