Tisdag

Jag ska snart ge mig iväg för att jobba och kommer inte sluta förrens 21.45 ikväll och då blir det raka vägen till sängen som gäller eftersom jag börjar 7.15 imorgonbitti. Idag är första dagen på mitt vikariat och jag är nervös, haha. Det är ju samma jobb som ska göras, bara en ny grupp som jag ska vara i samt nya områden som man kommer att gå till. Det blir ju förstås ny personal som man ska jobba med också men eftersom man delar personalrum ihop med andra gruppen är det inte helt nya ansikten i alla fall. Största utmaningen blir att lära känna de nya vårdtagarna och lära sig deras insatser. Men om några veckor ska det nog sitta...

Fast den största utmaningen ikväll blir nog halkan, och det kan bli svårt att hålla sig på fötterna när det börjar frysa på ännu mera mot kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0