Lycka

Jag slutade jobba 16 idag och nu känns det otroligt skönt att vara ledig i två dagar. Trots detta har jag svårt att slappna av eftersom jag så gärna vill ha ett samtal från Telgebostäder ; )

Funderade lite på vägen hem från jobbet idag och kom fram till att jag mår otroligt bra... I Mora mådde jag inte alls bra på grund av en viss person och det känns så himla skönt att aldrig mer behöva se människan igen! Det känns så befriande att inte behöva utsättas för mer lögner och svek och bara kunna fokusera på sig själv. Det var även skönt att kunna lämna lägenheten som inte såg ut som ett hem när jag packat ihop mina saker. Inga gardiner uppe, inga blommor och inga mattor. Och så ser det säkert ut än. Men det där är inte längre mitt problem...

Han sa att jag inte ville jobba, att jag med flit bara ville gå hemma och inte göra någonting alls om dagarna. Nu kan jag äntligen bevisa att han hade fel och jag rätt. Jag skaffade mig ett jobb och det jobbet sköter jag. Jag har kämpat för att ta mig dit jag är idag och jag tänker fortsätta att kämpa för det lönar sig i slutändan. Jag var nära att ge upp men nu inser jag att man ska ALDRIG låta någon få dig att känna så. I slutändan så var det ändå jag som vann! Jag reste mig igen, fick ett jobb, har min familj nära och mår bra! Dessutom så har jag Saga, Sanny och Zeplin hos mig. Jag höll mitt löfte, att aldrig lämna kvar dem och det gjorde jag inte heller. För mig betyder det mycket att se dem sova bredvid mig om nätterna och veta att de mår bra och har varandra. Det är det fina med djur, de sviker aldrig, de ger bara en massa kärlek utan att kräva något tillbaka.

Kommentarer
Postat av: jessica jansson

Hej! så sa han om mig med som han sa till dig. skönt att vi bägge slipper han nu. ja du han gjorde inte mkt i hemmet om man inte gjorde nåt själv. tur att du stod kvar & kämpa vännen! samma sak för mig fast jag inte har fått jobb än. kram

2011-02-15 @ 18:40:14
Postat av: Mimmi

Skönt att höra att allt ordnade sig till slut :) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Håller tummarna för dig.

2011-02-15 @ 20:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0