Körlektion - Noret rondellen

Dagens körlektion tillbringades största delen av tiden i den stora rondellen i Noret i Mora. Det var inga större problem och allting flöt på och jag fick till och med bröm för mina fina körfältsbyten inne i rondellen. Om jag måste nämna några nackdelar så var det växlingen i vissa lägen, ville växla ner till ettan när jag hade kunnat ligga kvar på tvåan. Det var väl min körlärares ord som ekade i bakhuvudet, "Man kan inte köra för långsamt på tvåan, det klarar inte bilen av". Nu får jag repitera orden, " ettan är en start-växel och används bara när man ska starta och krypköra". Det vet jag ju redan, jag ville bara inte riskera att få ett motorstop. Ett sådant blev det dock : ( Men jag kom snabbt i rullning igen... Tränade även lite avfarter idag och det var inte heller några konstigheter. Nästa gång blir det parkering, vilket inte har varit några problem, om man nu inte ska backa in i parkeringsrutan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0