När rösten sviker

Hade knappt någon röst idag när jag vaknade vilket är lagom roligt när man planerat att ringa runt till olika arbetsplatser i Södertälje och fråga om möjligheterna till jobb i vår. Jag har så svårt för att göra sådana samtal så ni anar inte, det är jättejobbigt. Personen ser mig inte men ändå blir jag så fruktansvärt nervös så att jag knappt vet vad jag ska säga... Med tanke på att man knappt hade någon röst när man vaknade och inte nu heller för den delen så är det väldigt skönt att praktiken börjar 14.00 idag. Hur det ska gå imorgon när jag börjar 7 vete tusan. Får se om man ska försöka börja klockan 14 då också. Det är inte så lätt att försöka prata med patienterna utan röst. Har ni försökt någon gång? Haha.

Igår såg jag sista avsnitten på säsong 2 av True Blood, snyft. Vad ska jag nu se på kvällarna när det inte är annat på TV? Prison Break kanske. Har dock bara säsong 1 och 3, känns lite konstigt att hoppa över säsong 2... Vad har ni för favoritserier? Vi kanske kan tipsa varandra. Här är mina favoriter:

Mordkommissionen (en otroligt bra dansk serie)
Prison Break (bjuder på spänning i varje avsnitt)
True Blood (En bra mix av spänning, skräck och romantik)
Skenet bedrar (Man skrattar ihjäl sig)
Band of Brothers (krigsserie där man får följa ett kompani, otroligt välgjord och bra serie)
The Pacific (Band of Brothers efterföljare, här får man följa 3 män och deras tankar)
Vänner (Vem gillar inte vänner? Serien blir aldrig tråkig)




Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Inte roligt när man tappar rösten. Men kan du inte göra andra arbetsuppgifter då? Så slipper du komma hem sent på kvällen istället :) Hur är det med Saga förresten?

2010-10-19 @ 13:58:02
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0