Körlektion 9, mindre landsväg

Idag var vi ut på lite mindre landsvägar och körde och det gick riktigt bra till en början. Lite mer stressigt blev det mot slutet när vi kom in mot stan där man måste tänka lite snabbare för att hinna med. Ute på landsvägen på en smal väg fick vi före en kurva möte av en bil och min körlärare slänger sig på bromsen (i bilarna finns det ju koppling, broms och gas även på passagerar sidan), han såg helt panikslagen, stackarn och verkade inte tro att jag skulle klara av situationen själv. Hade någon sagt till mig innan att detta skulle hända hade jag trott att jag skulle bli jättenervös och fått panik men jag styrde lugnt bilen åt sidan, växlade ner och stannade. Jag var hur lugn som helst, så nu vet jag hur jag reagerar i en sådan situation. Sen körde jag igång som vanligt och vi fortsatte längs vägen. Jag fick beröm för att jag gjort framsteg men manövreringen av bilen var inte helt hundra än. På tisdag väntar nästa lektion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0