Linda har kommit fram till att...

...det inte är det lättaste att starta i backe. Övningskörningen gick med andra ord sådär idag : ( Jag hatar när det blir rödljus och jag tvingas stanna i en backe, det resulterar nästan alltid i en rad med motorstopp innan jag lyckas komma iväg. Resultatet av detta? En lång kö bakom mig! Jag blir stressad och förbannad och påpekar gång på gång att jag aldrig mer ska köra bil! Dagens körpass avslutades med extra träning i en backe med 0 % risk för att en kö ska bildas bakom mig, det gick inte alls från början, jag svor, jag grät nästan, jag var förbanad och ville skita i allting och bara ge upp. Jag fortsatte att försöka, det gick inte, jag undrade vad jag gjorde för fel! "Du måste gasa mera!" "Jag gasar ju!" Motorstopp... Tillslut efter flera försök började jag få in tekniken... Men jag gissar på att jag lär behöva träna fler gånger på detta om jag ska lyckas tar körkortet snart. Jag fick i alla fall beröm för att jag var bra på krypkörning, jag är med andra ord inte helt hopplös... Och med den perfekta parkeringen på slutet är jag inte helt missnöjd med dagens körlektion...

Kommentarer
Postat av: Elle

Haha, start i backe... inte så lätt ibörjan!

Jag körde en trippellektion igår inne i västerås city och jag tyckte det gick bra, bortsett från några småfel och att jag glömde svänga ur rondellen så att jag fick köra runt ett helt varv istället, haha! Men vad roligt det är att köra! kram

2010-07-31 @ 12:29:40
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0