Svåra beslut är aldrig roliga att ta...

...framförallt inte på sin egen födelsedag. I och med veterinärbesöket med Sanny igår var jag även tvungen att ta det mycket svåra beslutet att säga upp mitt fodervärdsavtal på islandshästen Tolli. Jag har inte råd helt enkelt och att avliva eller sälja Sanny skulle jag aldrig ens fundera på om det inte var absolut nödvändigt. Jag har tre, kanske bara två månaders uppsägningstid sen är jag inte längre Tollis fodervärd = ingen mer ridning : ( Att ha en islandshäst helt som min egen var en dröm som jag hade och att den skulle förverkligas så tidigt trodde jag inte. Jag trodde att det skulle ske längre fram om flera år. Men nu är det istället en krossad dröm. Jag kommer sakna alla härliga ridturer i skogen och det finns inget härligare än att tölta fram längs grusvägarna på en islandshäst. Att kunna göra det flera dagar i veckan, ja det var verkligen en dröm som blev sann.


Det var med tårar i ögonen som jag plockade upp telefonen igår och ringde hästens ägare och hon blev självklart besviken och ledsen även hon. Hon är pensionär och orkar inte ta hand om två hästar själv och funderar nu på att sälja Tolli och ta bort Steingrimur som är äldre. Hon hade velat flytta Tolli närmare mig men nu blir det inte så. Jag som hade tänk ta körkort till sommaren och hade då kunnat hjälpa till mer i stallet. Jag fick gärna hjälpa till att rida hästarna och fixa i stallet tills det att hästarna inte ska gå kvar där längre och det blir tills sommaren, sedan lär det bli en jobbig tid utan hästar och ridning.



Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Så tråkigt gumman. Men djur kostar, det kommer man inte ifrån tyvärr.. Kommer nog fler tillfällen för hästar! Kram

2010-01-06 @ 18:05:33
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Elle

Fy så tråkigt! Men det ordnar sig säkert med hästarna och ridningen!

Kramar <3

2010-01-06 @ 19:48:48
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0