If You Really Knew Me

Såg ett nytt program på MTV som heter If You Really Knew Me och som sänds lördagar klockan 19. Det här programmet rörde mig verkligen...

Programmet handlar om olika skolor som har en så kallad Challenge Day som går ut på att splittra de tydliga grupper som finns på skolor borta i Nordamerika. Där syns det tydligt vilka som är de så kallade populära och de som är nördarna. Eleverna träffas och får bland annat sitta i smågrupper och berätta sina historier om hur deras liv ser ut. Det kommer upp att de försökt ta självmord, har föräldrar som säger att de inte borde leva och så vidare. Allt kommer fram som ingen annan vet. De börjar med att säga, If You Really Knew Me.... Om du verkligen kände mig... Detta för dem samman och splittrar grupperingarna. Ingen är längre populär, alla är lika. Alla har de tufft på ett eller annat sätt och genom denna dag kan de hjälpa varandra och sprida kärlek till varandra.

Jag tycker att det är oerhört modigt av dessa ungdomar att sitta ner och bertätta vad de innerst inne känner för dem som brukar reta dem i skolan. Jag tror att detta är en jättebra ide som borde användas även på skolorna i Sverige. Alla får chansen att säga hur de verkligen mår och kan prata ut samt lyssna på andras berättelser, för det är inte bara bra att själv få lätta sitt hjärta, det är bra att veta att man faktiskt inte är ensam om att må dåligt.

SKULLE DU VÅGA BERÄTTA DIN HISTORIA?
 
Vill verkligen tipsa om det här programmet som verkligen har rört mig.






 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0