Effektivitet

En av mina positiva sidor är att jag är väldigt effektiv av mig och det fick jag visa prov på idag när det var mycket att göra. Först iväg till jobbet där det är viktigt att vara effektiv eftersom mycket ska göras på kort tid. Det är från den ena personen till den andra när man jobbar inom hemtjänsten. Allt måste flyta på. Efter jobbet bar det av till min syster som för övrigt är på semester uppe i höga kusten med de övriga i familjen (mamma, pappa, hundarna samt Patrik och Mathilda). Jag såg till att katterna hennes hade mat och färskt vatten, jag rensade kattlådan och vattnade blommorna. Sedan bar det av hemmåt. Vattnade blommorna ute i trädgården och nu ska jag ta hand om mig själv. Blir en dusch innan jag kryper ner under filten i soffan och ser en film.



Ibland önskade man att man hade fler armar så att mer kunde bli gjort, men man får göra så gott man kan med det man har. Bild lånad från google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0