Dagens körlektion

Var tillbaka till körskolan idag för första gången sedan i början på sommaren. Har kört med pappa lite under sommaren och det har gått bättre och bättre. Idag var det alltså dags att köra med min körlärare igen och körskolans bil. Det började på värsta tänkbara sätt, jag fick ett motorstop med en gång...!!! Jag tänkte att jag lika gärna kunde kliva ur bilen och strunta i körlektionen. Det fortsatte att gå ganska dåligt, det var som att köra en helt ny bil och inte förrens mot slutet gick det bättre. Jag tränade start i backe, och det gick hur bra som helst idag. Inget motorstop alls. Efter lektionen frågar läraren hur jag tyckte att det gick. Uselt svarade jag för jag var enormt missnöjd och vet att jag kan MYCKET bättre! Men han vet ju inte hur jag har kört i södertälje under sommaren så han verkar tro att jag inte har kört alls vilket jag blev riktigt ledsen över. Han sa bara att det var inte mycket rätt här inte. Jag körde för snabbt i korsningarna och växlade för mycket. Inte en enda positiv sak fick man höra, och har man dåligt självförtroende så är det inte direkt vad man behöver. Jag tar nya tag till lektionen på onsdag och då ska han få se att jag kan!

Kommentarer
Postat av: Elle

Men vad var det för en taskig lärare?

Du ska se att ju mer du får köra desto bättre kommer det att gå, det handlar bara om att få in rutinen så kommer det att gå som på räls!

2010-08-28 @ 16:22:14
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0