Snart dags att ta farväl av de underbara islandshästarna

Japp så är det, för nästa helg flyttar de till sina nya ägare... Det känns så tråkigt att veta att man bara ska rida en gång till och sen inte veta när man får tillfälle igen. Dessa underbara islandshästar...jag kommer sakna dem : (

Jag red en sväng på Tolli idag och på hemvägen, jäklar vad han flög fram, vilken aktion i stegen. Jag har aldrig varit med om att han har gått så bra förut, men det var väl bara för att strö lite extra salt i såren förstås. Jag hade först tänkt rida Steingrimur idag men han hade tappat en sko ute i den leriga hagen...inte lätt att hitta den med andra ord. Det var nästan så att man fick en tår i ögat när man hälsade på Kurre...stallkatten. På tisdag blir det ju farväl till honom med...och tro det eller ej men även han blir saknad, trots att han ett flertal gånger har stuckit sina vassa klor i mig, dock inte med flit, vi kelade ju bara : )


Bjuder på en bild på en annan häst som har en plats i mitt hjärta. Min föredetta sköthäst på Södertälje Ridklubb, Queen.





Kommentarer
Postat av: Elle

Usch vad tråkigt det låter... :'(

2010-04-09 @ 21:30:01
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0