Allting går emot mig...

...just nu. Igår när jag skulle åka ut till stallet med 13.58 bussen tog jag först 501:an från Hallonstigen borta vid mig för att sedan på stan byta till 107:an som går ut till Vika klockan 13.58. När jag kommer med 501:an så ser jag hur 107:an precis lämnar busstationen! Jaha, då missade man den bussen, så det var bara att hoppa av 501:an och hoppa på den andra 501:an som kommer från Hånåkni och som går tillbaka mot Hallonstigen. Gissa om jag var glad?! Nej, inte det minsta. Jag åkte iväg helt förjäves.

Idag gick det inte bättre... Jag tänkte att idag åker jag med förmiddagsbussen så att jag vet att jag kommer ut till stallet. När jag sitter nere vid busshållsplatsen och väntar öppnar jag plånboken för att plocka fram busskortet så som jag alltid gör i väntan på bussen. Den är borta! Fan tänker jag och minns att jag föregående dag hade lagt den i fickan på min andra fleecetröja, den svarta. Idag tog jag den röda! jaha, tänker jag och tänker sedan att jag har ju kvittot på att jag köpt resor för denna period, den borde man ju kunna visa upp istället. Bussen kommer och jag kliver på och förklarar läget, frågar om det inte går lika bra att bara visa upp kvittot. Nej, det går ju inte! Det var bara att kliva av bussen och cykla tillbaka hem igen. Ännu en besvikelse! Jag som tänkte att denna vecka kommer jag kunna rida Tolli fyra dagar, nu är jag bara nere på 2! Om jag lyckas ta mig ut till stallet imorgon återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Hoppsan, så kan det gå :)

2009-09-22 @ 12:02:55
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0