Kramkalas på Noretgården

Ja det är vad det är på Noretgården varje dag. Idag hade jag min andra dag på praktiken inom hemtjänsten. Det känns som om jag har varit där mycket längre och jag trivs otroligt bra. Skulle mycket väl kunna jobba med detta och det är skönt att kunna hjälpa andra. En vårdtagare som vi är inne hos varje dag ger mig alltid en kram, men sen har han glömt mig lika fort igen, så nästa gång man kommer vet han ej vem jag är och Inger får påminna honom och sen får jag en kram, haha.

Jag har fått hjälpa till med påklädning, disk, städning, viss hygien, utdelning av mat med mera. Lägenheterna som de bor i är hur mysiga som helst och jättefina, nästan så att jag själv skulle kunna flytta in där med en gång. För övrigt så har jag blivit Ingers sekreterare och får göra anteckningarna på datorn vid varje dags slut. Imorgon jobbar jag från 7 till 13.30. Skönt med en kortare dag för idag kändes det i fötterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0