Hos veterinären

Idag var jag och Sanny hos veterinären. Han har i några dagar slickat sig på snoppen nästan hela tiden vilket han normalt inte brukar göra. Idag ringde jag mamma för att höra om hon visste vad det kunde vara som var fel. Hon frågade om han kunde kissa och eftersom jag ej har tänkt på det bar jag honom till kattlådan och mycket riktigt hade han problem med att kissa. Han satt där ett bra tag och försökte. Jag ringde veterinären och de bad mig komma in med honom så det var bara att ringa efter skjuts. Nu har vi fått en diagnos och det var urinvägsinfektion eller inflamation. Han fick två sprutor och imorgon ska jag hämta ut medlet han ska behandlas med i en vecka. Jag måste även blötlägga all mat till katterna.



Sanny sover på mina strumpor


Kommentarer
Postat av: Elle

Hejsan.

Jo det går jättebra med Garpur, fast han har börjat stressa när vi rider ute på grusvägarna. Jag tror det beror lite på att han inte har sällskap av någon annan häst, och så är han ju så himla pigg och vill springa fort ändå så det är ju inte så konstigt. Jag hoppas på lite ridsällskap nu på höstlovet och så ska jag försöka låna en av hästarna i stallet och träna med Garpur som handhäst.

Vilken rackare Tolli är då! Hihi, han kanske tycker att det finns mer att äta på andra sidan stängslet!

Hoppas också att Sanny blir bättre av medicinen!

Ha en trevlig helg :)

Många kramar

2009-10-24 @ 19:00:36
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0