Jag skrattade så att jag höll på att trilla ur sadeln...

Idag ska jag ägna mig åt lite stallsysslor. Det blir det gamla vanliga som innefattar mockning, foder, packa höpåsar, fylla på rent vatten, sopa och göra fint, ge lunch samt insläpp. Jag ska hinna med en liten ridtur också hade jag tänkt. Igår när jag red blev det lite ofrivillig galopp när en stor lastbil kom. Tolli ville inte gå förbi eller skritta fint utan tyckte att det genast blev läskigt och det var bäst att fly från faran. För min del var det bara att hänga på och svänga in på närmaste stig.

På vägen tillbaka ser jag att samma lastbil kommer igen bakom oss och dum som jag är tänker jag att om jag börjar galoppera hinner vi in på stigen där framme innan Tolli hinner få syn på lastbilen. Tolli trodde direkt att nu är det något farligt på G så vi springer lite fortare och själv kunde jag inte hålla mig för skratt fastän jag inte tyckte att det hela var kul. Jag skrattade så att jag trodde att jag skulle ramla av. Det slutade med att det blev galopp lite längre än vad jag tänkt men resten av ridturen gick i alla fall bra och hur jag ska vänja honom med lastbilar vet jag ej. Det lär med andra ord bli några ofrvilliga galoppturer till även i fortsättningen. Jag ska bara tillägga att jag inte har ramlat av än. Men vad är det man brukar säga: Man ska ramla av 100 gånger innan man är en riktig ryttare...jag har med andra ord "några" gånger kvar...



Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

:) tur du inte trillat av ännu. Finns det inga andra vägar att rida för att undvika de där lastbilarna?

2009-11-03 @ 12:59:14
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Elle

Är det långt till lastbilarna från stallet? Kör de på vägen eller står de parkerade?

Om de står parkerade på vägen skulle du kunna gå med honom förbi lastbilarna, bara leda honom lungt förbi dem. Han kan känna sig tryggare om du går brevid honom och egentligen bara ignorerar lastbilarna. Ha med lite godis och uppmuntra honom om att det inte är farligt att gå förbi!

Om lastbilarna kör kanske det inte är så bra att leda honom, han kan slita sig och skena iväg... Men om de är parkerade kan det ju kanske vara värt att prova!

Hoppas det löser sig!

Kramar

2009-11-10 @ 10:56:51
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0