Provridning och oplanerad galopptur

Igår blev det en ridtur för mig och Tolli, men vi var inte ensamma. Anna, Steingrimurs nya medryttare var med  oss ut. Det var första gången hon red Steingrimur så jag valde Fulebergvägen så att jag kunde hålla koll på hur hon red lite bättre. Det är alltså inte en skogsstig utan en bredare grusväg, perfekt för Anna att prova gångarterna på. Jag tyckte att det gick bra men man såg att Steingrimur är lite vinglig och omusklad efter att bara ha fått gå i hagen. Ridturen gick bra och hästarna hade kul tills det kom en bil med släp och Tolli började galoppera. Med sig hade han Steingrimur. Vi fick inte stopp på dem så det enda sättet var att svänga in på en skogsstig och jag skojar inte när jag säger att jag höll på att skratta ihjäl mig. Jag lyckades dock hålla mig så att inte Anna skulle börja undra vad jag var för typ. Men hela situationen var lite lustig när man tänker efter. Bilföraren måste ha undrat för han låg ju bakom oss under våran galopptur. Haha : ) Resten av turen gick bra så på torsdag ska vi ut igen. Hoppas verkligen att Tolli sköter sig då.


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

Haha ja där ser man. Jag hade blivit livrädd. Men så är jag ju ingen hästmänniska heller :)

2009-05-18 @ 10:43:10
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Elle

Haha, det är jätteroligt att galoppera, under förutsättning att det är någorlunda kontrollerat förstås... ;)



Fin bild!

2009-05-18 @ 18:02:16
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0