There's no hope, no happy ending in the dark

Vad gillar ni för typ av musik?

Själv så gillar jag en massa olika musik. Ibland kan jag lyssna på rock, pop och schlager. Dansband är musik man blir glad av, eller i alla fall jag. Jag lyssnade mycket på Arvingarna när jag var mindre och det var låtar som jag aldrig tröttnade på. Jag kunde spela deras låtar om och om igen och de var lika bra varje gång. Sen blev det några år med mindre Arvingarna...tills Dansbandskampen började sändas på TV. Då fick jag idén att börja samla på mig Arvingarnas album. Gissa om det var härligt att få lyssna på dessa underbara låtar igen och det kändes då som igår jag hade lyssnat på dem. Arvingarna har följt med mig genom livet kan man säga. Jag blev ofta retad av en kompis för att jag lyssnade på Arvingarna men egentligen var det ju hon som gick miste om något : )

Nu lyssnas det mest på Bosniska Regina, haha. Jag har verkligen fastnat för deras låtar och de påminner mycket om Arvingarna på det viset att låtarna fastnar i mitt huvud och jag tröttnar adrig. Jag är helt säker på att om tio, tjugo år, så kommer jag tycka lika mycket om deras låtar som nu.

När mina föräldrar får höra att jag lyssnar på musik på bosniska lär väll mamma fråga om jag har slagit i huvudet. Det är så typiskt henne att säga så. Men när man lyssnar på Reginas låtar så kan man höra att det är låtar i världsklass och de borde finnas med på topplistor inte bara i Bosnien utan även i övriga världen. Jag hoppas att fler hittar deras musik och ger det en chans.

Förut var det kanske svårt att stå för att man gillar dansband, men idag är jag stolt över det. Man gillar det man gillar helt enkelt och det kan ingen ta ifrån en.

Nej, nu ska jag fortsätta att lyssna på Regina... : )

But when the hope is fading away
Remember to hold on
There will be better days


Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

=) kan du inte skicka några låtar till mig...

2009-06-02 @ 17:47:08
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Linda

Haha, vågar du det? Du kanske blir fast du också.

2009-06-02 @ 21:12:37
URL: http://sannythecat.blogg.se/
Postat av: Elle

Jag lyssnar mest på rock 'n roll och lite punk, mitt favvoband är U2 och jag är lyckligt lottad att få åka ner till Göteborg och se dem live i sommar! På radion spelar jag alltid Rock-Klassiker...!

Red Hot Chili Peppers och Green Day är också bland mina favoriter. =)

Ha det så bra!

2009-06-03 @ 17:47:16
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur
Postat av: Sarah

Winnerbäck mest:)

2009-06-03 @ 18:18:47
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0