Sovdags?

Snart är det dags för kudden...eller? Jag kan inte riktigt bestämma mig. Jag var i stallet idag och ska även det imorgon och på fredag. Detta tar på krafterna mer än vad man kan tro. Man skulle haft körkort eller åtminstonde en eu moped. Någon utav dagarna ska jag försöka mig på att rida barbacka på Tolli : ) Men då får man väl möte av en stor lastbil så man trillar av. Jag fick möte av en lastbil idag på vägen hem, en från posten. Jag var nästan hemma men såklart så skulle den svänga in precis på samma väg som jag red på : ( Han som körde såg att Tolli vände runt och skulle trava iväg så han stannade och jag gjorde några tappra försök med att försöka rida förbi, eller åtminstone komma i närheten av lastbilen men nej, det ville inte Tolli som är envis som en åsna. Det hela slutade med att jag hamnade på någons uppfart så att lastbilen kunde köra förbi. Men om jag ska vara ärlig så hamnade vi inte på uppfarten för att han skulle kunna köra förbi, utan det var helt enkelt Tolli som gick dit. Jag brukar inte direkt vilja rida in på andras tomter på det där viset men jag hoppas att de inte blev allt för griniga på mig ifall de såg oss. De flesta i Vika vet att Tolli kan vara lite rädd för lastbilar och dylikt. Jag tycker ändå att han sköter sig bättre och bättre och det kanske beror på att jag litar mera på honom också och inte är lika nervös och rädd för att få en åktur : ) Det har blivit några men jag har inte ramlat av...än. Det är så himla härligt att kunna åka till stallet och rida när jag vill, det är inte alls som att rida på en ridskola en gång i veckan. Detta har varit en dröm för mig ett tag, att ha en egen islandshäst. Han är inte helt min men jag har ju hela ansvaret för honom. Så härligt att komma till stallet och få en gnäggning till hälsning : ) Islandshästar är livet! Ska bli så kul att rida ut med Cecilia, Steingrimurs nya fodervärd, i veckan. Hon ska rida islandshäst för första gången och jag vet att hon kommer att älska det. När jag har hållit egna turer hos Susanne i Rättvik så har de som aldrig ridit islandshäst förut samt barn varit de bästa kunderna för de skiner som solar när man kommer tillbaka från turen, de älskar det. Man blir så glad själv för man vet hur man själv kände det första gången. Man kanske ska försöka få med sig syrran någon gång : ) Haha. Nu ska jag sova så att jag orkar rida imorgon.  Godnatt

Lägger in en bild på Kofri frá Morastödum. Är han inte vacker? Jag har alltid älskat svartskäckar. En annan dröm jag har är att någon dag få ha en egen svartskäck.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Sov gott

2009-07-22 @ 22:27:04
URL: http://saniiee.blogg.se/
Postat av: Elle

Jag håller med 150%

Islandshästar är det absolut bästa som finns!

Det blev barbacka för mig idag, så himla härligt!



:)

2009-07-22 @ 22:40:55
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur
Postat av: Anonym

http://blogg.aftonbladet.se/finnjaveln :)

2009-07-23 @ 00:33:38
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: karin

ja, riktigt flott häst!!

2009-10-07 @ 22:17:58
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0