Sol och värme

Idag var jag ute och red i ca. 2 timmar med Tolli. Det stog i tidningen att det skulle bli 20 grader idag men det kändes snarare som 30. Men det är helt underbart att rida islandshäst i detta underbara väder : ) Så himla mysigt och avslappnande. Ett tag kändes Tolli halt men det var säkert bara insekterna som fick honom att trampa konstigt för sedan kändes han som vanligt. Hästarna har det jobbigt nu när bromsarna också har kommit. Väl hemma vid stallet släppte jag ut honom i hagen men så stog han bara där och såg på mig som om jag hade glömt någonting. Jag undrade vad det var men så hämtade jag lite havre åt honom och visst var det havren som han väntade på. Han brukar nämligenfå lite efter ridturen ibland och han verkar ha lärt sig det, haha. De är inte dumma inte. Imorgon eller på fredag lär jag få sällskap av Cecilia som är Steingrimurs nya fodervärd. Hon är 12 år, haha. Men det kan nog bli kul ändå. Jag ska även fortsätta skrubba rent i Tollis box. Det måste vara flera års smuts som sitter på väggarna för det spelar ingen roll hur mycket jag skrubbar så sitter det kvar likt förbaskat. Det är detta som man kallar skitgöra men oj så skönt det är när det är gjort.


Kommentarer
Postat av: annebertelsen.blogg.se

vet hur det är att göra rent boxväggar - fyfan alltså.. förra gången jag var i stallet var det krubborna som skulle göras rent, även det är jobbigt ^^

2009-07-22 @ 17:05:37
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: Anders

Härligt att komma ut och rida fast insekterna kan vara lite jobbiga. Fina hästar.



//Anders

2009-07-22 @ 18:47:23
URL: http://zebben.eak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0