Dags för förändring

Jag är så himla sugen på att tapetsera och skulle helst vilja göra det nu med en gång om jag hade kunnat och haft råd. Det är hallen och vardagsrummet som behöver piffas till lite. De har just nu vita, trista tapeter med ännu tristare mönster i. Jag vill ha in lite färg, värme och lite mysstämning. Jag har alltid velat ha en brun (inte ljus och inte åt det svarta hållet) vägg och funderar på om man kan måla hallen brun och ena väggen i vardagsrummet. Resten i vardagsrummet ska vara  i en blå, jättefin tapet som vi har hittat.


Nu har jag en fråga till er som läser detta, kan man ha hallen, eller delar av hallen i brunt? Jag tror inte att det blir för mörkt, man har ju belysning och dessutom tror jag att hallen skulle bli mycket mer inbjudande med lite färg.


Så här ser hallen ut idag, ljus och tråkig...



Visst är det snyggt med en brun vägg?


Kommentarer
Postat av: Elle

Hejhej, nu har jag varit på Gotland! Där var det kanonväder och jag har badat i havet varje dag. Tyvärr kunde Garpur inte följa med men han har säkert haft det slappt och skönt under tiden! Hoppas allt är bra med dig och alla djuren!

Kan du inte lägga ut några fler bilder på Tolli så jag får se hur han ser ut? :)



Kram Elle



P.S Det skulle nog bli jättesnyggt med brunt! :P

2009-07-21 @ 19:29:31
URL: http://eldey.webblogg.se/garpur
Postat av: Fröken Viktig

Den bruna färgen är fin :) Påminner om den vi har i vardagsrummet på ena väggen. Men tänk på att hallen kan bli mörk och kännas liten....



2009-07-22 @ 09:57:29
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: Fröken Viktig

Nej den ligger inte långt bort. Det är här i brunnsäng :)

2009-07-22 @ 16:09:14
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0