Början till ett nyttigare liv

Var ner en sväng till Willys och handlade lite. Tänkte nyttigt och köpte lite nyttigare allternativ samt lite nya grejjer som jag ska testa. De hade solroskärnor, 5 för 10 kr. Billigt och dessutom nyttigt. Bra att äta när man börjar känna sig hungrig istället för att gå och ta en chokladbit. Köpte även bovete för att göra gröt på. Lite tjatigt att bara äta havregrynsgröt. Ska även testa Quinoa. något jag har börjat med är att köpa färskpressad apelsinjuice och inte den som är från koncentrat. Det är ju denna juice som är nyttig och visst den kostar lite mer men det är det ju värt. Sen ska jag äta lite Quornprodukter ibland också och inte bara kött. 

Idag ska jag blanda lite matvete (eller om jag tar Quinoa) med stark korv, paprika, minimajs och kanske något mer, beroende på vad jag hittar i kylen och i skafferiet.


Kommentarer
Postat av: Carro

du som är med i min tävling, tycker du att jag ska dra vinnare redan nu i helgen? eller ska jag vänta till den 24/1?

2009-01-13 @ 14:51:23
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Liene

bra med ett nyttigare liv, det borde jag också skaffa mig:) som äter något onyttigt varje dag.

2009-01-13 @ 16:22:51
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: Det är otroligt svårt att tänka positivt när man har grävt ner sig så djupt. Men det är väl bara att försöka ta ett steg i taget uppåt så kanske man kommer någon vart till slut. Man kan ju iallafall hoppas!

För jag ska lyckas, jag hatar att må såhär dåligt, har gjort det alldeles för länge nu :(



KRAM PÅ DIG! <3

2009-01-13 @ 20:39:28
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Sara

Hörru syster, du får skicka dina recept till mig. Jag har inte vågat köpa såna där grejer ännu... =)KRAMIS

2009-01-13 @ 21:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0