Hanteringen av odöda

Har nu lagt till en ny katergori som heter Lindas boktips. Jag har alltid älskat att läsa och vill försöka komma igång med det igen. Ni får gärna tipsa mig om bra böcker också : )

Har nu läst klar denna bok:

HANTERINGEN AV ODÖDA av John Ajvide Lindqvist

Stockholm, 13 augusti 2002. Efter en långvarig värmebölja svävar ett elektriskt fält över staden. lampor kan inte släckas, maskiner kan inte stängas av. Utbrottet når sin kulmen i en kollektiv huvudvärk och kaos hotar. Plötsligt är det över. Men något har hänt. Den pensionerade journalisten Gustav Mahler får ett samtal från Danderyds sjukhus. De döda på bårhuset har vaknat. Hans eget barnbarn har nyligen lagts i jorden på Råcksta kyrkogård. Har även de begravda slagit upp sina ögon? Elvy har vårdat sin senile make till hans död. Begravningen ska äga rum två dagar senare. Men mitt i natten krafsar det på dörren. När Davids fru dör i en bilolycka, ber han Gud att få henne tillbaka. Men återkomsten till livet ser inte ut som han hoppats. De döda återvänder, och vad vill de? Bara det som alla vill: komma hem.






Just nu kan man förhandsboka böcker till bokrean på Adlibris.
Dessa böcker har jag beställt:

Marley och jag: livet och kärleken med världens värsta hund 69 kr
(Mamma har den och ville att jag skulle läsa den. Kan denna hund påminna om våran Olle tro? : D

Dimman (Stephen King)
39 kr

Den Gröna Milen (Stephen King) 39 kr


Kommentarer
Postat av: Sara

Du får gärna gå igenom mina lästa böcker när du kommer hem. Om det skulle finnas någon som du vill läsa :) Och då blir det ju en gratis bok för dig med...

2009-02-17 @ 15:09:33
URL: http://www.frokenviktig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0