Dagens Filmtips

BAND OF BROTHERS

Band Of Brothers bygger på Stephen E. Ambrose bästsäljare och berättar historien om Easy Company, 506:e regementet i 101:a luftburna divisionen, USA:s armé. Baserar på intervjuer med överlevande från Easy Company, såväl som från soldaternas journaler och brev, utgör Band Of Brothers en krönika över de män som visade prov på extraordinärt mod men samtidigt kända extraordinär rädsla. De tillhörde en elitgrupp som hoppade fallkärm över Frankrike, tidigt på morgonen Dagen D, kämpade sig igenom kriget sida vid sida och intog så småningom Hitlers Örnnäste i Berchtesgaden. De tillhörde en enhet som hade en dödlighet på 150 procent, män vars liv blev till en legend.

Speltid: 603 minuter Avsnitt: 10 stycken episoder

Denna miniserie blev vinnare av Golden Globe 2002 samt vinnare av sex Emmys 2002. Jag hade aldrig gillat att se på krigsfilmer eller krigsserier men när jag såg denna blev jag fast. Den är så grymt bra den här serien som innehåller det mesta. Den tar tag i en och lämnar nog ingen oberörd. Den innehåller så mycket känslor, mod och styrka. Man får följa männen i Easy Company och man lär känna dem under resans gång. Man måste inte gilla krigsfilmer för att tycka om denna serie. Jag älskar den och den har blivit en av mina absoluta favoriter. Tack vare denna serie fick jag MVG på mitt prov om Andra Världskriget i nionde klass. Ja, för hade jag inte sett denna serie så hade jag inte blivit intresserad av att veta mera om Andra Världskriget och velat fördjupa mig detta ämne. Tack vare denna serie var det till och med kul att läsa på inför ett prov. Mitt hjärta inför denna uppgift visade sig när jag fick veta mitt resultat på provet. Högsta betyg, något jag aldrig hade fått om jag inte hade sett Band Of Brothers. Ge denna serie en chans och se den. Ni kommer att älska den.

THEY DEPENDED ON EACH OTHER,
AND THE WORLD DEPENDED ON THEM.

TOM HANKS AND STEVEN SPIELBERG PRESENT






Kommentarer
Postat av: *saga

SCOTTS : D <3 hehe.. Vi får se.. Har ba läst igenom deltagarna en gång.

2009-02-04 @ 10:35:26
URL: http://thiindra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0