Söndag

Solen tittar fram lite idag : ) Men snart blir det mörkt igen och jag tänkte hinna med en promenad innan dess. Jag har precis diskat och ska dammsuga lite. Jag har hunnit med att plugga lite också, lika bra att passa på när det lossnar och man kommer på lite att skriva. På torsdag blir sista skoldagen på flera veckor. Eftersom vi bara träffas torsdagar går tre träffar bort, julafton, nyårafton, och sen har lärarna en lärardag som ligger på en torsdag. Istället ska vi läsa en bok och skriva om.

På lördag åker jag till södertälje : ) Ska bli så himla kul att åka hem igen. Ja, jag vet att jag säger hem fast jag bor i Mora, men för mig är alltid södertälje hem! Ska bli så kul att få lite tid att vara med släkten och hundarna. Och hur mysigt blir det inte med Jul?! Jag längtar. Det enda som kan förstöra tiden i södertälje är saknaden efter katterna, usch vad tomt det blir utan dem. Ingen Zeplin som kommer och lägger sig i knäet, ingen Sanny att kela med och ingen Saga som ligger bredvid mig i sängen. Nåja, jag får nöja mig med Olle, men jag måste erkänna att det är lite lättare att dela säng med en katt istället för en stor hund som vägrar flytta på sig och som dessutom hugger efter en när man ska putta ner han. Hahaha...Olle, han är speciell han. Katterna lär klara sig men jag känner mig dum som lämnar dom själva på julafton. De är katter och bryr sig inte med det känns i mitt hjärta ändå : (




OLLE

CHIP


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0