Stephen kings The Mist

Nu har jag äntligen läst klart boken "Benrangel" av Stephen King, Det tog mig bara ett halvår...haha. Det är nu på slutet som jag verkligen har läst nästan varje dag, jag skyller på det. Boken var helt ok men väldigt tjock och ganska liten text så det var en del att läsa. Nu ska jag påbörja en annan bok av Stephen King, The Mist. Den finns även som film och går på Canal Plus för den som vill se den.


Vädret har varit underligt i flera veckor, och David Drayton tycker först inte att det är något konstigt med dimman som väller in över sjön efter en våldsam sommarstorm. Men ett instinktivt obehag säger honom snart att det som närmar sig inte är någon vanlig dimma. Tillsammans med sin son och en granne åker David in till stormarknaden, och under tiden omsluts staden av dimman. En rad skrämmande händelser inträffar kort därpå, och stadens invånare inser med stigande fasa att det rör sig okända - och dödliga - varelser i det ogenomträngligt vita. David och hans son blir tillsammans med andra invånare som åkt för att handla fast på stormarknaden, och snart bildas olika grupper bland dem. De som vägrar tro på vad som händer, de som helt enkelt kopplar bort hjärnan inför skräcken de bevittnar och domedagsprofeterna, som anser att ett blodsoffer är det enda som kan häva förbannelsen. David tillhör gruppen som instinktivt känner att det enda de kan göra är att försöka fly. Men hur flyr man utan att se, och utan att veta vad för slags fiender som blixtsnabbt rör sig i dimman...


Kommentarer
Postat av: GLAM KILLS

Jag såg filmen.. eller aa inte slutet haha, borde kanske göra det.

2009-08-10 @ 20:02:57
URL: http://glamkills.blogg.se/
Postat av: GLAM KILLS

aa men tur då för att jag hatar verkligen sorgliga slut.

2009-08-10 @ 20:23:04
URL: http://glamkills.blogg.se/
Postat av: Dianaa

cool bakgrund :)



Kolla in min glada videoupdate :)

2009-08-11 @ 22:37:41
URL: http://dianasl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0