Vad hette den där drinken?

I sommras var jag på Orsayran med Anders, Nisse, Maggan, Ann-Sofie, Victor, Göte och Johan bland andra. Vi lyssnade lite på musik som spelades, bland andra Team Cans. Det blev några cider och helt plötsligt fick Anders för sig att han skulle köpa en drink vid namn Rosa Pantern till mig. Bara det att den inte var rosa... Jag började väll dricka lite av den när Sverre, eller "Sverige från Norge" som han också tydligen kallas, kommer fram och frågar vad det är för drink jag dricker. Rosa Pantern svarar jag och trodde att han var nöjd sedan. En stund senare (några minuter) kommer Sverre igen och frågar Anders, vad är det för  något Linda dricker nu igen? Rosa Pantern, svarar Anders. Efter allt drickande blir jag naturligtvis pinknödig och när jag ska besöka toaletten för sisådär 5.e gången eller något, kommer Sverre igen och även han ställer sig i kö. Och så frågar han igen...vad hette drinken nu igen? Rosa Pantern säger jag och skrattar. Efter att ha stått i kön rätt länge och äntligen fått pinka går jag tillbaka till vårat bord. Några sekunder hinner väll passera innan Sverre kommer och frågar mig och Anders än en gång vad den där jäkla drinken heter. En än gång, Rosa Pantern. När vi beger oss till bilen är vi fyra stycken som druckit för mycket, jag, Anders, Göte och Sverre. Annmarie som skulle köra oss var väll inte så glad vid det här laget. Väl tillbaka i Vattnäs där vi bestämde oss för att övernatta följde jag och Anders med Göte in till hans lya och tog oss lite mer att dricka, Jag vet inte hur många glas det blev för min del. 2-3 eller fler. Tydligen var jag helt snurrig i bollen för när jag skulle gå på toa  gick jag istället in i väggen och missade själva dörröppningen. Hahaha. Vi gick sen in till oss och fortfarande snurrig besöker jag toaletten igen, denna gång för att spy, sen somnade jag nog så fort huvudet hamnade på kudden.

Dagen därpå var ingen trevlig upplevelse. Tyvärr skulle vi denna dag till Dalhalla vilket inte var på frågan för min del. Nej, Maggan, Nisse och Anders fick åka utan mig, men som tur var kunde Ann-Sofie hoppa in i mitt ställe och det hela slutade med att jag fick vara barnvakt istället. Då jag var så illamående var jag nog inget roligt sällskap åt stackars Victor, men försökte i alla fall se Coops med honom. Först klockan 6 följande morgon mådde jag bra igen. Bara så typiskt att jag missade Dalhalla men det kommer väll fler chanser och då ska jag inte dricka dagen före...

Kommentarer
Postat av: Mainy

Men lilla gumman missade du Dalhalla för Rosa Pantern fniss den dricker du nog aldrig mer haha. Jag gjorde ungefär nåt liknande men det var i Spanien och den hette "poco loco" och bara det borde ha avskräckt mig.Några nyrika norska gutter bjöd hej vilt och då tappar man ju alla hjärnceller Men det slutade också runt toaringen, så den har jag INTE druckit flera gånger (förresten den var väldigt tjusig med en massa frukter hängandes runt glaskanten, det var kanske dem jag blev sjuk av hahaha en dåres försvarstal Ha dä gött värstingkramen Mainy

2008-09-17 @ 21:20:33
URL: http://missan5.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0