Laget i mitt hjärta

Modo hade förlorat 5 matcher på raken, varav i tre utav dem de inte gjorde ett enda mål. Då förlorade de med 7-0, 6-0 och 3-0. Ganska höga siffror alltså. På lördagen skulle de möta Södertälje, laget som min familj håller på. Jag satt och tänkte att i matchen på lördag, då vänder det för Modo. Det var liksom den magkänslan som jag fick. Efter första perioden står det 3-0... ...till Modo! : ) Det blev också slutresultatet. De gick från att inte göra ett enda mål i matcherna till att hålla nollan. Det kan ha blivit vändningen...

Igår mötte Modo ettan i tabellen, Linköping på bortaplan. Jag såg matchen på datorn och det såg riktigt bra ut. De ville gå mot mål, de låg på Linköping spelarna och offrade sig. De ville vinna och det såg man. Jag kunde höra Modo-klacken mer än hemmaklacken fast det borde vara tvärtom. På slutet ropade de till och med att Modo leker... Ja, Modo ägde denna matchen och kanske var inte bara min magkänsla om att vändningen skulle komma mot SSK rätt, kanske är även den att de går långt i slutspelet också det. Kanske rent ut sagt till final igen som i 2007 då de vann. Kanske blir 2009 också ett guldår för Modo Hockey. Vem vet. Jag tror på det. Jag känner det på mig. Detta kan vara ett guldlag...Detta kan var vinnarna...Det kan vara Svartvadet som åter får lyfta bucklan... Om de går till final, då kan ni räkna med att jag kommer att se matchen.

The Heart Of Hockey


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0