Sanny, Saga och Zeplin, jag älskar er

Ja nu är det i stort sätt klart. Jag lär flytta tillbaka till Södertälje. Ska bli riktigt skönt faktiskt. Killen jag var tillsammans med visade sig vara en tiktigt omogen j*vel. Elak som få. Aja, en lång historia. Därför får jag numera tillbringa kvällarna själv. Jag får dessutom ta hand om hans katter. Han bara sticker härifrån och lämnar det jobbet åt mig. Men jag älskar ju katterna så klart att jag tar hand om dem, jag måste ju ändå ta hand om Sanny. Men hur kan man vara en sån jävla idiot att man köper två stycken katter och sedan struntar i dem helt?! Jag blir så arg. Han tar aldrig hand om dem. Han går och lägger sig utan att kolla om katterna har vatten och mat under natten. Jag brukar alltid fylla på så att de har, men man tycker ju att han kan gör lite också. När jag säger åt honom bryr han sig inte. Efter att jag sagt att katterna måste ju ha vatten och mat under natten och skällt på han går han tillslut och gör det. Herre gud, det är ju en självklarhet. Man skaffar inte katter om man inte vill ta hand om dem. När jag flyttar måste jag ju tyvärr lämna Saga och Zeplin kvar, de är ju hans och inte mina. Det känns som en kniv i hjärtat när jag tänker på det. Jag vill inte skilja på de tre vännerna (Sanny, Saga och Zeplin) och sen lär ju inte han kastrera, vaccinera, id-märka eller avmaska katterna eller ens bry sig om dem. Jag har pratat mycket med katterna och de lyssnar på mig. Han säger att katterna inte är något keliga alls. Hallå? Han är ju inte med dem... Mig tyr de sig till. Blir så svårt att lämna dem. De lär får gå hela dagen utan mat och vatten för att han inte ger dem innan jobbet och säkert sticker till kompisar efter jobbet och kommer hem sent. Han bryr sig heller inte om att byta sand i lådan. Jag har inte hjärta att lämna katterna när jag flyttar, men finns inget jag kan göra. Han låter mig aldrig köpa dem. Inte ens säker på att jag kommer kunna behålla Sanny när jag flyttar hem till föräldrarna, de har ju hundarna som inte är vana vid katter. Min syster har redan två katter och kan ju inte ta en till. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. Aldrig att jag lämnar kvar Sanny här. ALDRIG. Det viktigaste för mig är att katterna alltid har tillgång till bra mat och färskt vatten och att de är lyckliga och glada katter.

Har någon något tips på vad jag ska göra så är jag tacksam...

          

     

    

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0